Scopul consultanţei
www.omicronconsulting.ro > Consultanţă >
Studii de fezabilitate
Scopul consultanţei:
Elaborarea documentaţiei care cuprinde caracteristicile principale şi
indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, prin care se asigură utilizarea
raţională şi eficientă a cheltuielilor de capital şi a cheltuielilor materiale,
pentru satisfacerea cerinţelor economice şi sociale ale proiectului de
investiţii.
Raportul la studiul de fezabilitate industrială va fi utilizat pentru
susţinerea şi aprobarea creditelor bancare pentru realizarea investiţiei prin
surse proprii ale beneficiarului investiţiei sau prin cofinanţarea unor fonduri
nerambursabile din cadrul Instrumentelor Structurale ale UE în perioada
2007-2013.
Cui se adresează consultanţa:
-
Operatorilor economici ce doresc să realizeze investiţii cu scopul de a-şi
îmbunătăţi poziţia pe piaţă şi au nevoie de credite pentru a finanţa
investiţia;
-
Investitorilor care doresc să participe la capitalul social al
societăţilor comerciale, cu scopul de a realiza investiţii ce să contribuie
la îmbunătăţirea competitivităţii afacerii şi a produselor / serviciilor
acestora;
-
Firmelor care intenţionează să acceseze granturi din cadrul
Instrumentelor Structurale ale UE şi au nevoie de dovada asigurării
resurselor financiare pentru investiţie până la rambursarea cheltuielilor
aferente grantului;
-
Firmelor care au nevoie de decizii majore privind fuziunea cu alte firme
sau achiziţionarea altor afaceri;
-
Firmelor care doresc să-şi dezvolte propria activitate, să realizez
produse / servicii noi sau să modernizeze infrastructura operaţională;
-
Firmelor care doresc un instrument intern de management, pentru
conducerea şi monitorizarea afacerii.
Obiective urmărite:
Analiza şi stabilirea riscurilor firmei referitor la:
-
Poziţionare companiei faţă de concurenţă şi cerinţele pieţii;
-
Previzionarea prin metode calitative a segmentului de cerere a pieţii ce
poate fi satisfăcut de către firma ce iniţiază investiţii/modernizare/dezvoltare;
-
Efectuarea analizei de piaţă şi a conceptului de marketing a firmei;
-
Analiza furnizorilor şi a necesarului de materii prime şi materiale;
-
Localizarea investiţiei şi protecţia mediului;
-
Descrierea tehnologiei existente şi a celei noi;
-
Organizare, management şi costuri de regie;
-
Programul de implementare şi bugetare a investiţiei;
-
Analiza financiară şi evaluarea investiţiei.
Modalităţi de desfăşurare:
-
Culegerea de informaţii privind preţurile, concurenţii, furnizorii, date
tehnice despre investiţie, informaţii juridice, etc.
-
Planificarea activităţilor proiectului de investiţii;
-
Analiza diagnostic a afacerii existente şi alegerea variantei potrivite
pentru investiţie;
-
Stabilirea căilor optime de atingere a obiectivelor stabilite;
-
Redactarea studiului de fezabilitate şi a anexelor acestuia.